swyzak

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Johan - 4 december 2009 08:46

Sådärja, en dag med mycket jobb igår som hur som helst inleddes med progressiv morgonlufs till jobbet 6,7 km på strax under 29', kändes hur bar som helst. Dunkade sedan in 10 hektiska arbetstimmar innan det var dags för veckans andra kvalitetspass. En kortare snabbdistans i tröskelfart stod på agendan, med tanke på min sjukdom hade vi skruvat ned fartförutsättningen till 3:30/km... Kändes bra på uppvärmningen och det var inte för bakhalt ute, så brände jag iväg, kändes ack så snabbt på första kilometern men responsen var 3:34 och den följande på 3:32 och det kändes snabbt, täckte snabbt över klockan och tänkte att idag är inte kroppen med på noterna alls, bättre att köra på känsla, fick några tvära 90 graders svängar som var rätt hala och kom ur rytmen och en dag när det inte stämmer i kroppen så är sådana grejjor väldigt jobbiga... Vid 4 km möter jag klättringen ur "Svartåsvackan" efter den är benen riktigt sega, lyckas ändå mobilisera upp fart till en avslutning på mediokra 3:42, sett till hela passet så torde snittet inte landat på mer än 42 kp... Men känslan var rutten igår, kroppen var torsk efter 2 km, funderade starkt på att avbryta där och då... Så jag ska väl ge mitt psyke en klapp på axeln för att jag fullföljde även om utfallet blev långt från önskvärt... Hur som helst 10,8 km på 45'.


Man kan ju klart se att tisdagens pass var klart bättre och att influensans spår fortfarande gäckar kroppen, sedan var dagsformen troligen helt usel men sånt vet man inte innan...


Idag då, fredag, can´t go wrong with that... Pizzakväll, belönar kroppen med två riktigt lugna pass idag och en vilodag imorgon... Dagens första pass på 7 km på 32', riktigt lugnt och enormt behagligt... Söndag blire lite längre fartlek... fightas kroppen...!!!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards