swyzak

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Johan - 14 december 2009 11:19

All in all har det varit en busy och bra helg. Brände på tidiga lördagseftermiddagen iväg mot Stockholm med destination Cryptonite-valley, på vägen dit fanns där inga indikationer för de sattyg som komma skulle. Gjorde mig snabbt hemmastadd hos Stålis och vi väntade in Fagerstas finest Seas innan vi gav oss ut på det gemensamma passet som Walker finurlat ihop. Vilket bestod av en lång fartlek enligt 2 x 4/6/4/6/4’ i mitt nuvarande LT-tempo dvs dryga 3:30/km, Stålis skulle få äran att bränna iväg en extra minut på sin ökningar i högre fart för bästa effekt för honom... Så vi trummade iväg, väl ut hade från nowhere Lex Luthor kallat in sitt trumfkort Kung Bore och kommenderat upp snö... Det snöade duktigt och i kombination med att Crytonite-valley innan inte blitt sandat blev det snuskigt halt... Efter en uppvärmning på 20’ så trummade vi igång, första serien matchades tiderna trots det sjukt hala underlaget, men jag kände att det sög klart mer energi än väntat och mitt steg kommer på intet sätt till sin rätt under sådana här förhållanden... Drar mig till minnes mardrömmen Påsksmällen i Enhörna -08, känslan är liknande idag i löpningen, jobbar men det driver nada... Efter första serien funderar jag ärligt på att kasta in, men ger det en ärlig chans och lyckas mentalt borra ned och ploga nästkommande serie även om tiderna slippar lite 3:35-3:42, känner dock direkt när jag kommer på underlag där det fläckvis är snöfritt hur sjuk skillnad det blir... Hur som helst ett bra pass ändå, med bra ryggar att gå på. Cashade in 25,4 km på 105’.

Kvällen gav årsfest med klubben, vad kan man säga so much fun was had, alltid kul, god mat, mängder med garv... Me like! Kom i säng i sobert tillstånd vid 01.00 snåret och knoppade in direkt.

Söndagen gav ett nytt pass med Stålis och dessutom Kart-Löfås, vi löpte av 19,4 km på 83’ surrandes om ditten och datten och jag hann knappt känna att benen var slitna, men det var dom... Hur som helst en fantastiskt bra helg...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards