swyzak

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Johan - 15 december 2009 12:42

Så kom då första rejäla snöfallet, sprang ned till jobbet på sparsamt plogade vägar dagens 6,7 km tog strax över 30', hanterbart oplogat just då... Jobbade några timmar till innan jag gav mig ut på lunchpasset, i samspråk med coach Walker så var beslutet att stryka kvalitén om underlaget var kasst... Och eftersom det snöat ymnigt hela förmiddagen så fick det bli vanlig distans. Drog iväg och det stod fort klart att det skulle bli ett slitsamt pass även om farten var medioker, merparten av vägarna hade snöat över rejält efter morgonens plogning, snö det var pulsande på tjyvsläppande och ojämnt underlag. Att sedan nästintill merparten av rundan sedan blev på helt oplogade cykelvägar var ju inte alls enligt mina beräkningar, duktigt schletsamt. Men på nå´t sätt mitt i all dårskap och slit så finns det nå´t i mig som trivs när allt är taget till sin spets sådär... Aja, 14 km på 62' blev det på lunchen... Man vet inte riktigt om man ska klappa sig själv på axeln och säga "Bra där Johan!", eller om man skaka på huvudet åt sig själv och utbrista "Du är ju fan dum i huvudet Johan!".

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards