swyzak

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Johan - 25 december 2009 20:04

Uhm, ja rubben blev väl som den blev. Men det närmar sig slutet av den söndag.. förlåt fredag som känts mest som en söndag... Explains rubben...! Juldagen, utgångsdag deluxe, eller back to normal training, det beror helt på... Jag valde det senaste, efter att ha upplevt en helt underbar julafton med dom personer jag håller av mest, så fick jag en grandoist skön juldag också... Innehållandes snöbollskrig, snögubbsbyggande, god mat och.... tatatata... träning...


Eftersom julafton belv att anse som vilodag (behövlig sådan) med "bara" 6,7 km i den arla morgonstunden så blidde juldagen mer normal... En ny early-bird attack gav en morgon-jogg om 6,7 km på 31', kroppen har helt klart glömt bort hur det är att stiga upp direkt ur sängen och köra löpning... Sega ben har varit en genomgående trend på dessa bägge pass. Efter avklarat snöbollskrig idag blev det dagens andra pass, ville få nå´n form av snabbhetskörning i benen men vis av erfarenheter så är underlaget förrädiskt och jag kände att en fartlek skulle vara bäst, då man kan orka hålla en hygglig fart och ett hyggligt steg i detta underlag. När jag väl kom ut blåste det grovt och snöade ymnigt, men jag var sjukt peppad och lät mig icke nedslås av detta. Skissade upp en fartlek enligt 3 x 3/2/1' i farter som skulle funka på underlaget, hamnade mellan 3:45-3:30 beroende på snömodden och motvinden... Benen var bra och det var bara på sista 3:an som gick uppför i motvind och grov snömodd som tempot dalade... Sedan lade jag på 2 x 1/1' på det och fick till ett bra pass, in alles 15,1 km i snöstormen... Bara hem till mackor med allsköns fina ostar... Mmmmmm.....


Zu morgen ett längre distanspass till kvällen och på söndag försök till intervaller i friidrottshallen...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards