swyzak

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

På omöjlighetens gräns

Av Johan - 20 december 2009 18:38

Så idag söndag var planen att få köra 24 km progressiv snabbdistans, när jag vaknade såg jag att det hae snöat, insåg inte direkt hur mycket, nå´n ynka cm kan ju som bekant bara gynna greppet när det redan ligger snö... Min kära sambo sprang sitt pass först, och när jag mötte henne i dörren var hennes ord: "Ska du verkligen springa långt idag, det är skitjobbigt underlag?". Hade en b-plan i bakfickan för hur svårlöpt kan det vara? En längre fartlek borde väl gå iaf... Brände iväg, insåg redan efter ett par hundra meter att ren distans idag skulle vara krig nog... Det hade snöat strax under decimetern och plogtjänsten satt och fikade, några tappra söndagsflanörer och cyklister hade trampat upp så det blev faktiskt om möjligt än jobbigare, inte nog med tjuvsläppet på varje steg utan foten vek sig knas i varje steg dessutom... Hur som helst om man bortse från att medioker fart var riktigt jobbigt så var det bedårande vackert... Något jag på sista kilometrarna hade svårt att uppskatta då jag ledsnat på allt vad snedsteg och tjyvsläpp hette och benen var rätt spaka... Hur som 20,8 km på 95' idag, gör iaf strax över 13 mil på veckan... Som p g a underlaget inte innehållet nog många kvalitetspass, får hoppas på bättring kommande vecka...

 
 
Gurra Aktersnurra

Gurra Aktersnurra

20 december 2009 21:24

Det är skönt att det är fler än jag som har svårt att få ihop kvalitetspassen i vintervädret. Man får vara nöjd för de pass man lyckas springa överhuvudtaget känns det som.

http://www.omnipotent.se

 
Ellinor

Ellinor

20 december 2009 21:39

Det känns inte lika ensamt nu när jag läst din blogg om ditt kämpande m underlaget. Vackert men det suger med snö.

http://sub40before40.blogspot.com

 
swyzak

swyzak

21 december 2009 08:28

Gurra: Jag läste om dina vedermödor oxå.... Det e rätt lurigt nu, speciellt om man inte har tillgång till löpband....

Ellinor: Det är mycket vackert, men ack så bakhalt...

http://swyzak.bloggagratis.se

 
NiklasN

NiklasN

21 december 2009 13:38

Kändes som ett bra val att dra på sig skidorna i helgen...

http://maxochnisse.se

 
swyzak

swyzak

21 december 2009 14:03

Niklas: Jo, jag fick det tipset av min granne oxå... Problemet är dock att man inte äger några skidor....

http://swyzak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 26 januari 2011 13:33

Njet, lugn i stormen men jag kommer styra om bloggen till en ny plats. Anledningen är att den gått dubbel nu i ett par månader och jag pallar inte köra den på två ställen. Så från och med nu kommer ni kunna hitta den här...   Annars inget nytt......

Av Johan - 25 januari 2011 11:02


  Idag noterar vi att legenden Steve Prefontaine skulle blivit 60 år om han inte alltför tidigt gått bort i en tragisk bilolycka. Så idag jagar vi mil till hans minne... Tisdag betyder också, as usual betyder det snabblaufen på agendan. Idag...

Av Johan - 24 januari 2011 15:31

Spamar helt oväntat med två blogginlägg på en dag, jupp det har tränats igen 10,7 km på lunchen gör detta till en stabil dag med 20 km+ totalt över dagen... Nu ser vi bara framemot att storhandla på ICA Maxi i afton.Nu var det väl inte därför jag blo...

Av Johan - 24 januari 2011 09:12

Måndag igen, som vanligt innehåller helgen så mycket annat att skriva på bloggen så det har rådit radiotystnad, för den skull har det inte varit helt kavlugnt, inte träningsmässigt iallafall. Lördagsförmiddagen sprangs det långpass, 30 km skrapade...

Av Johan - 21 januari 2011 21:37

Jaha när klockan börjar närma sig 21.30 börjar man se lite i kors, kan bero på att Folke tyckte att dagen skulle börja 04.30 imorse... När han i sin tur bara sov en timma på dagis mellan 09.30-10.30 idag så var han än mer korsögd när jag lade hono...

Ovido - Quiz & Flashcards